Archív

FIO banka má platby do Čiech bez poplatku

Nie je banka ako banka. To si isto všimol už takmer každý z nás. Človek chce, pochopiteľne, čo najlepšie služby za čo najnižšiu cenu. Obchodníci však dychtia po zisku a zväčša chcú zarobiť čo najrýchlejšie. Aspoň takto sa dá opísať slovenská nátura. Takéto zmýšľanie je rovné aj malým, nie len slovenským, firmám. Veľké korporácie však dobre vedia, že ak sa o zákazníka starajú ako v bavlnke, nemá dôvod odísť a šíri o spoločnosti len a len dobré meno, čo im privedie novú klientelu. Efektivita banky stúpa a zákazník sa teší z benefitov či nízkych poplatkov. Takúto politiku má napríklad každá dobrá internetová banka .

1.jpg

Poplatky
Poplatky, ktoré klient platí banke za vedenie účtu, výber z bankomatu, zahraničnú či domácu transakciu alebo platbu kartou sú pre neho azda najdôležitejším aspektom pri výbere banky.

Záleží samozrejme od osoby, ktorá si pre seba hľadá vhodný účet. Ak ide o fyzickú osobu, je rozdiel či si chce v banke založiť účet 70-ročný senior alebo 20-ročný mladík. Starému pánovi určite bude vyhovovať zájsť do kamennej pobočky, pričom mladý človek bude pravdepodobne chcieť všetko vybaviť online Oboch isto budú zaujímať čo najmenšie, ak nie aj nulové, poplatky za vedenie účtu, ako aj za základné finančné operácie. Právnické osoby môžu mať vyššie nároky, no azda stále platí, že čo najlepšie služby za čo najnižšie sadzby. Ak ide napríklad o majiteľov firiem, ktorí dennodenne vykonávajú platby napríklad do susedných Čiech, je pre nich najvýhodnejšie si vybaviť účet vo FIO banke.

2.jpg

Pred vybavením si účtu v niektorej z bánk, je dobre si najprv urobiť prieskum trhu. To čo vám totiž poradil priateľ, momentálne už nemusí byť najvýhodnejšie na trhu, nakoľko konkurencia v bankovom sektore je veľká. Podobná súťaž ako v bankovníctve je aj v poisťovníctve.

Služby
Okrem základných operácií, ktoré využíva každý majiteľ bankového konta, ponúkajú banky klientom rôzne služby. Od pôžičiek cez poistenie bankových vkladov až po napríklad automatizované získavania dát z účtov. To slúži pre automatické spracovanie výpisov a pohybov na účte. Túto možnosť ocenia predovšetkým podnikatelia a právnické osoby. FIO banka ju napríklad poskytuje úplne zdarma. Služba môže byť použitá pre automatické strojové spracovanie pohybov alebo výpisov z bankového systému i pre napojenie účtovných programov, ktoré túto funkcionalitu budú podporovať. Dáta je možné získať vo formátoch XML, OFX, GPC, CSV, HTML, JSON a MT940. Pokiaľ napríklad podnikateľ expeduje tovar na základe obdržania platby, je pre neho táto služba spôsobom, ako jednoducho získavať a na svojej strane okamžite automaticky a spoľahlivo spracovávať informácie o obdržaných platbách. Na ich základe potom jeho systém môže automaticky reagovať (napr. odoslaním tovaru/poskytnutím služby). Prístup k dátam z účtu vytvára majiteľ alebo osoba s patričnými právami k zvolenému účtu vo svojom internetovom bankovníctve. Pre samotné sťahovanie dát potom už ale nie je prihlásenie do internetového bankovníctva nutné.

3.jpg

Záujem o služby, na základe ktorých zákazníci preferujú jednotlivé banky sa líšia nielen od právnického a fyzického statusu osoby, pohlavia či veku, ale aj zamestnania, počtu zahraničných ciest za určitý časový úsek či spravovania vlastných finančných prostriedkov. Niekto sa rozhodne investovať, iný hľadá dobrý šporiaci účet s vysokým úrokom. Jednoducho sto ľudí, sto chutí.

Tip
Ak sa už naozaj neviete rozhodnúť, ktorú banku si vybrať, maličkosťou, ktorá môže napomôcť sú aj ocenenia, ktorými sú jednotlivé banky držiteľmi. Napríklad súťaž Zlatá minca má niekoľko kategórií a podľa výhry niektorej z bánk za jednotlivé produkty vám môže cena vytvoriť lepší obraz o úspešnosti a efektívnosti banky ako aj vzťahu k zákazníkom.

M. CH.