Archív

Prečo je na hudobnom trhu najpopulárnejšia najdrahšia značka

Ako sa Bose stala azda najslávnejšou značkou audio zariadení na svete? Žiadna iná značka nemá taký dosah a vplyv v hudobnom svete ako práve Bose.

bose-basys.sk.jpg

Úspech je kvalita, nie nízka cena

Spoločnosť Bose založil v roku 1964 AmarBose, vtedy profesor elektrotechniky na Massachusettskom Inštitúte technológií. Počas rokov pokračoval v budovaní veľmi úspešnej spoločnosti, ktorá má jedny z najpredávanejších produktov v oblasti hifi, slúchadiel a automobilového príslušenstva v Európe a v Spojených štátoch.

Popularita Bose nie je založená na ponuke cenovo výhodných produktov – práve naopak, bežne na hudobnom trhu narazíme na produkty, ktoré majú cenu niekoľkonásobne vyššiu ako iné značky v tomto segmente. Spoločnosť sa totiž usiluje o dosiahnutie vyššej úrovne a svoj úspech získala orientáciou na kvalitu.

Anketa dokázala hypotézy odborníkov

Príkladom takéhoto úspechu sú domáce kiná Lifestyle, ktoré v troch variantoch T20, V25 a V35 stoja rádovo tisícky eur. Tri modely nemajú v základnej výbave DVD alebo Blu-ray prehrávače a sú v cenovej hladine, ktorá je výrazne vyššia ako štandardné sumy za domáce kiná. Je preto namieste otázka, prečo je Bose tak populárny. Na trhu nájdeme viacero vynikajúcich systémov domáceho kina so zabudovanými prehrávačmi Blu-ray, ktoré sa predávajú pod sumou 600 eur.

Keď americký populárny magazín o hudbe TheWire medzi svojimi čitateľmi robil anketu o hudobných značkách, na prvom mieste sa ocitlo Bose. Ich výrobky si v širokom prieskume pochvaľovalo viac ako 95 % používateľov. Ich zariadenie domácich kín sú jednoduchšie na ovládanie a pracujú intuitívne ako väčšina domácich kín, takže dôvody na úspech nie je ťažké pochopiť.

Rovnaký štandard platí aj reproduktoroch Bose – ich majitelia si predovšetkým pochvaľujú dlhotrvajúcu kvalitu a istotu, ktorú pri počúvaní hudby alebo na živých koncertoch majú, že ich zariadenie vydrží mnoho hudobných zážitkov.