Viete si predstaviť deň bez smartfónu? Mnohí z nás z domu nevyjdú ani na krok bez toho, aby si so sebou zobrali svoj telefón. Už dávno totiž smartfóny nie sú len komunikačnými nástrojmi, ale aj centrom zábavy a odreagovania pričom mnohí ich využívajú aj na neustále prepojenie s online svetom či na aktívne fotografovanie.
Čo hovoria čísla o predajoch smartfónoch
Posledné čísla, ktoré sú z novembra minulého roka hovoria, že za 3. kvartál poklesli predaje smartfónov o 3,3% na 354,8 milióna zariadení. Ružové to nebolo ani v prípade kvartálu predtým, predaje medziročne za porovnávané obdobie poklesli o 2,2%.
Najväčším predajcom smartfónov aj naďalej je spoločnosť Samsung a to aj napriek tomu, že predali o 15% menej zariadení. Celkovo však aj naďalej ovládajú 20% trhu. Zaujímavé veci sa však diali na druhej priečke, kde spoločnosť Huawei (52 miliónov predaných zariadení) predbehla amerického giganta Apple (46 miliónov predaných zariadení).
Číne sa darí a to aj napriek globálnemu poklesu predajov
Čínskym výrobcom sa náramne darí. Tie aj napriek recesii v mobilnom segmente rastú. Tigrami mobilného priemyslu sú výrobcovia smartfónov Huawei a Xiaomi Nezaháľajú však ani iné spoločnosti. Napríklad mobilný výrobca Vernee, Oppo a ďalší.
Čínskym spoločnostiam, obzvlášť výrobcom telefónov Vernee, ktoré sa postupne derú na vrchol sa náramne darí. A to najmä vďaka zariadeniam so skvelým pomerom cena a výkon ako aj vďaka dobrým používateľským skúsenostiam, ktoré sa šíria svetom rýchlejšie ako akákoľvek iná reklama. Určite netreba zabudnúť ani na prepracovaný marketingový mix. Všetci výrobcovia sa totiž venujú aktívnemu marketingu, od tvorby kreatívnych kampaní, ktoré potešia nejedného diváka až po online marketing do tých najmenších detailov ako je tvorba spätných odkazov, PR správ a podobne.
Čo možno očakávať v roku 2019? Ťažko povedať, ale s veľkou pravdepodobnosťou môžeme povedať, že predaje smartfónov budú klesať vzhľadom na stále zlepšujúcu sa kvalitu a výkon zariadení v kategórii mid-range telefónov. Na druhej strane stále atraktívnejšie ceny a lepšie špecifikácie pomáhajú výrobcom, ktorí ponúkajú dobrý pomer cena:výkon.
Kedy ste si vy naposledy kúpili nový telefón a akej značky bol?
Via IDC
Zanechať odpoveď