Archív

Športové SUV – VW Concept A

Nedávno som si položil otázku. Prečo robia automobilky koncepty, keď aj tak som ešte ani jeden na ceste nevidel ! Chcú sa len vytiahnuť aký dizajn dokážu spraviť ? Pozriem sa bližšie na koncept, ktorý pomohol objaveniu sa na trhu VW Tiguanu.

tiltle1.jpg

Fakt sprevádzajúci koncepty je ten, že keď automobilka potvrdí dátum prezentácie nového modelu, každý z nás môže čakať niečo nezvyčajné, čo sme doteraz nevideli ! O tom je celý dojem konceptov.

Také SUV tu ešte nebolo. Každý z vás určite pozná BMW X5, VW Touareg, Porsche Cayen. Sú to veľké terénne autá, pripomínajúce kombi karosériu na vysokom podvozku s nemalou dávkou luxusného nádychu. Čo tak ale pridať k slovíčku SUV ďalšie slovo SPORT. Automobilka VolksWagen sa ako prvá pohrala s touto myšlienkou.

Vzhľad tohto „Áčka“ v spojení s dynamickosťou, vytvoril elegantnú cestu do sveta kategórie športových SUV. Dizajnéri popracovali na hre dopadajúceho svetla a kriviek auta.

Na prvý pohľad mi predná maska veľmi pripomenula *Passat*. Samozrejme v dnešnej dobe nemôže chýbať na prednej časti auta kúsok chrómu. Koncept má okrem veľkej čiernej mriežky, ktorá ma dobre privádzať vzduch do chladiča aj pochromovanú časť pripomínajúcu tvar písmena H. Veľké svetlomety (*tiež veľmi podobné tým z Passatu*) a hmlovky len umocňujú dojem nadupaného auta, ktorý už samé o sebe tvoria kolesa vyčnievajúce z karosérie. Nie je pochýb o tom, že predná časť (*pripomína zrkadlový obraz hlavy geparda*) pôsobí agresívne a veľmi športovo, no zároveň vzbudzuje rešpekt.

title2.jpg

V čom je toto SUV iné? Pozriete naň a poviete si, že trojdverové SUV ste ešte nevideli. Ale omyl. Pozrite sa ešte raz. Nič? Tak ešte raz si lepšie všimnite kľučku predných dverí. Áno je to tak, nachádza sa tam ešte jedná, ktorou sa otvárajú tie zadné. Línia kľučiek tak elegantne prechádza z jednej do druhej, že máte pocit akoby tam zadné dvere ani neboli.

Neviem prečo, ale pri detailom študovaní zadných dverí tohto prototypu som prišiel až k pántom a začiatku platenej strechy. Tá mi tam absolútne nesedí. Na nízky športiak fajn, ale na športové SUV ? Asi nie je určené pre nadšencov off-roadu. Len si predstavte, že niekde v lese sa budete predierať cez radu nízkych stromov a kríkov, vyjdete späť na cestu, pôjdete ako frajer a keď vám začne fúkať na hlavu zistíte, že strecha je dieravá.
Aj keď musím uznať, že v lete zamachrovať na dovolenke na pláži s SUV v štýle kabrioletu je fakt novinka!

title4.jpg

Z auta priam srší pocit športového siláka. Zadná časť sa vyznačuje mnohými štýlovými a možno aj mierne futuristickými prvkami. Kufor sa otvorí na dve časti, hornú časť tvorí veľké zadné sklo. Číra technológia zadných svetiel doplňajúca sa technológiou LED pôsobí veľmi štýlovo. Krivky kufra sa plynule spájajú s krivkami strechy a končia pri spodnom otvore v nárazníku, ktorý je vyplnený čiernou mriežkou. Na takomto aute nemôžu chýbať ani chrómové koncovky výfukov, z ktorých ide zvuk ala „d*rapem asfalt*“.

Podľa mňa auto tvoria kolesá. Samozrejme keď dáme na škodovku 16 palcové nízkoprofilovky asi to nebude nič moc, ale vyzerať to bude určite lepšie ako s plechovými. Niet pochýb o tom, že s 20-palcovými kolesami sa budú zákruty v tomto aute rezať s chuťou.

Srdce každého auta je motor. Asi budete čakať viac, ako napíšem, keďže som chcel s týmto autom trhať asfalt. Pod kapotou nás ale čaká „*iba“* 1,4 litrový štvorvalec s výkonom 150 koní. Pomerne slušný výkon pri spotrebe 5 litrov paliva na 100 km, čo poviete? Poháňané sú všetky 4 kolesá ako to je u SUV zvykom.

title3.jpg

Keď sa posadíte dovnútra uvidíte kombináciu 3 farieb. Čierna, sivá a strieborná. Do ruky vám padne trojramenný športový kožený volant v štýle „*Black Reflection“*. Zaujímavo je riešený otáčkomer a tachometer. Tie sú skombinované do jedného centrálneho prístroja s navigáciou a displejom v strede.

Som zvedavý či sa niekedy budem voziť na podobnom aute. Síce ja by som si počkal na auto s pevnou strechou, ale určite platí pri automobilke VW, že fantázia a hravosť dizajnérov nepozná hraníc.