.=
Na cesty po svete 18. marca 1987 slávnostne vyrazila z Kopřivnice a následne pražského Staromestského námestia Tatra 815 GTC (Grand Tourist Caravan), so šiestimi členmi posádky. Predtým bola s veľkým záujmom predstavená na XXVII. Medzinárodnom strojárenskom veľtrhu v Brne. Na upravenom podvozku Tatra 815 VE 25 208 6 x 6.1 z Tatry Kopřivnice bola postavená viacúčelová nadstavba z Vagónky Studénka navrhnutá Výskumným ústavom koľajových vozidiel. Cieľom expedície bolo predovšetkým propagovať československé výrobky, nadväzovať obchodné kontakty a celkovo robiť reklamu domácemu priemyslu. Výprava prekonala šesť kontinentov, 67 krajín a okolo 195 000 km. Zorganizovalo sa 50 tlačových konferencií a trasu výpravy sledovalo viac než 70 zahraničných TV staníc.
.=
Vo vozidle sa použilo množstvo nových až prototypových technických riešení a štát, rovnako aj Tatra si takto na svoje konto pripísali množstvo prvenstiev a dobrej reklamy. Posádku čakali dobrodružné aj smutné chvíle. V Guatemale posádku uväznili po obvinení zo špionáže a jeden člen posádky zahynul v Pakistane. Tatra 815 GTC sa do Prahy vrátila 4. mája 1990. Expedícia však už bola postavená pred nové spoločensko – politické pomery a výsledna hodnota celej akcie nakoniec kvôli tomu nevyznela priaznivo. Dnes sa približne 20 ton ťažká Tatra nachádza v múzeu v Kopřivnici. Vzhľadom na zameranie cesty, nebolo o rôzne reklamné predmety, veci pre filatelistov a aj knihy núdza. Na svoje si prišli lovci autogramov a iní zberatelia. Vzniklo niekoľko pekných druhov modelov v rôznych mierkach a pre záujemcov boli pripravené aj papierové vystrihovačky. V tej dobe nezvyčajne účinná kampaň domáceho výrobku spôsobovala priam vášnivé zberateľské aktivity.
Zanechať odpoveď