Nedávno som si spomenul na články o Facebooku v slovenských médiách spred jedného roka. Teraz síce už len ťažko budem na Slovensku hľadať človeka, čo o Facebooku vôbec nepočul, avšak pred rokom to tak vôbec nebolo (väčšina mojich facebookových priateľov sa na túto sieť pridala v ostatných dvanástich mesiacoch). A keďže pred rokom poznalo Facebook oveľa menej ľudí, ako v súčasnosti, bolo potrebné ho širšej verejnosti predstaviť, napr. hysterickými článkami v printových médiách. A čože sa to písalo v tých článkoch ? Facebook je žrút času, budú vás otravovať ľudia, ktorých ani nepoznáte, budú vám chodiť rôzne otravné aplikácie, váš šéf uvidí vaše kompromitujúce fotky, stratíte súkromie. O strate súkromia sa hovorilo pred 15timi rokmi v súvislosti s mobilmi a vtedy sa vyše polovica národa zaprisahávala, že si mobil nikdy nekúpia. Dnešná realita ? Vyše 100-percentná penetrácia …
Ak by bola pravda to, čo sa písalo v týchto článkoch, tak by bol dnes zo mňa po takmer 2-ročnom používaní Facebooku v lepšom prípade asociálny odľud, v horšom prípade mŕtvola. To, že tieto články preháňali, mi bolo jasné už vtedy a čas mi dal za pravdu. To, že aj negatívna reklama je reklama, a že aj vďaka nej sa stal Facebook spoločenským fenoménom, je mi takisto jasné. Lenže skazenosť slovenskej žurnalistiky neprestala a hysterické články o Facebooku pokračujú ďalej. Slovenskí (nielen bulvárni) novinári už zleniveli natoľko, že keď potrebujú lacnú senzáciu, zbúchajú nejaký blud o Facebooku a čítanosť rastie (lebo nielen slovenský čitateľ bulvárnych médií sa rád odbaví na cudzom nešťastí).
*** Farmville, zábavka pre ľudí s nadbytkom voľného času
Najnovšie články o „zaručených negatívach Facebooku“ mi opäť zdvihli tlak. Píše sa o srdcervúcich príbehoch, ako si pekná slečna dávala svoje odvážne fotky na Facebook, tam sa zoznámila s mužom, ktorý ju brutálne zabil. Na vine je Facebook. Prípad zo Slovenska: Úchylný 19-ročný mladík, vraj nádejný fotograf, ktorý mal záľubu vo vytváraní morbídnych fotiek, ktoré uverejňoval na Facebooku, zaškrtil 22-ročnú zdravotnú sestru. Na vine je opät Facebook. V Amerike sa istý 30-ročný pedofil vydával za tínedžera, zoznámil sa so 17-ročnou slečnou a navrhol jej rande. Tá tam s radosťou išla, lebo mala nadváhu a chalani o ňu nejavili záujem. Takisto, aj ona bola zavraždená. Facebook …
*** Obeť pedofila
Samozrejme, autori článkov dajú k týmto trom smutným príbehom aj jeden šťastný (mama našla svojho syna po 22 rokoch), aby si nepripadali trápne, keďže sami celé dni trávia chatovaním s jebačkami na FB, alebo pridávaním trápnych komentárov k ešte trápnejším fotkám svojich „priateľov“. Samozrejme, po prečítaní týchto hysterických článkov sú hysterickí aj rodičia, ktorí sa boja a zo všetkého zlého vinia Facebook. Samozrejme, predtým im vôbec nevadilo, že ich deti si chatovali (možno aj s pedofilmi) na Pokeci, alebo si dávali obnažené fotky na Booom.
*** Babena na Booome
O Facebooku sa teraz píše, je to moderné, a aj kydať naň. Najľahšie je svojmu dieťaťu Facebook zakázať a ešte sa pochváliť známym, aký som zodpovedný rodič. Avšak napríklad to, že sa nemá ísť s cudzím človekom do auta učia v lepších rodinách už deti od plienky. Takisto, ak prostredníctvom Facebooku stratíte súkromie, ak vám budú chodiť denne desiatky pozvánok na Farmville, či ak váš šéf uvidí vašu fotku (kde vás označil váš „priateľ“), ako polonahý pod vplyvom alkoholu tancujete na party, nebude to chyba Facebooku, ale len a len vaša chyba, keďže ste si Facebook pustili veľmi telu. Možno je treba hľadať chybu najmä v sebe, ale keď vyhovoriť sa na Facebook je také ľahké …
P.S. Autor tohto článku vôbec nechcel robiť reklamu na Facebook (ikeď to je asi nemožné), nie je platený Zuckerbergom, ba ani Sorosom, snaží sa len prinútiť ľudí k tomu, aby viac používali mozog.
Zanechať odpoveď