Pre slovenského televízneho diváka, ktorý je znudený nezmyselným súbojom našich dvoch najväčších komerčných staníc o najlepšiu talentovú súťaž (ktorý nemá konca kraja, na jar je ohlásené jeho pokračovanie – Superstar vs. X Factor) určite príde vhod, že príchod na náš mediálny trh ohlásila ďalšia komerčná televízia – TV Empatia. Avizovaný bol bombastický vstup – motto televízie je „Kvalita nad kvantitu !“, a ambíciou je konkurovať komerčným staniciam – Markíza a Joj. Takisto je veľmi ľúbivá orientácia televízie, ktorej cieľovou skupinou sú diváci všetkých vekových kategórií oboch pohlaví (čiže každý) a chcú ponúkať program pre „aktívneho mladého človeka, ktorý vie čo od života chce a chce si vybrať alternatívu k iným slovenským televíziám“. Po nostalgickom retroprojekte Joj plus, či telenovelovej TV Doma sa niečo také číta naozaj príjemne.
Avšak, ako sa hovorí: „Čo sa zle začne, to sa zle aj skončí“. Pôvodný avizovaný termín spustenia vysielania bol 1. október 2010, avšak ten televízia posunula o mesiac na 11. november. S týmto blížiacim sa dátumom bol štart opäť presunutý na december. Celkom dobre si spomínam na začiatky Markízy, či Jojky, keď v oboch prípadoch bolo vopred dlhodobo ohlásené spustenie vysielania, čo bolo náležite aj marketingovo odkomunikované.
Avšak o vzniku TV Empatia som sa dozvedel náhodne z portálu Mediálne.sk a mnohí moji známi o pripravovanej televízii ani nevedia. Ak som sa chcel o nej dozvedieť viac, tak som pred pár dňami klikol na jej oficiálnu internetovú stránku. Tam sa mi zobrazilo, že doména je nedostupná z dôvodu nepredĺženia licencie. Dnes sa na danej adrese nenachádza absolútne nič. Čiže po profesionalite ani stopy.
*** Na čo všetko láka nová televízia divákov ?
Napriek všetkým problémom televízia bojuje o svoju priazeň už pred spustením, keď vyhlásila súťaž o tri automobily, desať LCD televízorov a špičkových notebookov. Zástupcovia TV Empatia sa teraz zastrájajú, že všetky ceny budú odovzdané ich výhercom vo veľkolepom štarte vysielania v decembri. Keď som však pátral po problémoch vznikajúceho projektu, zistil som, že televízia ma problém s distribučnými partnermi (resp. nemá žiadnych). Špekulovalo sa o spolupráci so spoločnosťou Astra, či Satro, ale s ani jedným nebola zmluva podpísaná. Podľa najnovších informácií však televízia podpísala zmluvu so Satrom.
Pôvodného spúšťacieho termínu sa nedržala ani TA3, ale tá na rozdiel od TV Empatia začala vysielať skôr, ako plánovala, keďže pôvodný plán bol koniec septembra 2001, ale udalosti z 11. septembra im ako spravodajskej televízií prišli mimoriadne vhod a tak začali vysielať práve v tento deň. TV Empatia takéto šťastie nemala (šťastie, ktoré stálo niekoľko tisícok ľudských životov) a tak bude zaujímavé sledovať, či sa jej napriek rozpačitému štartu podarí preraziť na slovenskom mediálnom trhu. Pri pohľade na upadajúcich lídrov – Markízu a Jojku (o STV sa neoplatí ani hovoriť) im to z celého srdca želám.
Zanechať odpoveď