Keď je niečo cenovo výhodné, zväčša každý spozornie a zaujíma sa o daný produkt viac ako obyčajne. Už len názvy *zľava*, *akcia* či *výpredaj* vzbudzujú záujem. Avšak často bohužiaľ ide len o prázdne slová či tabule v obchodoch, ktoré vypĺňajú ich výklady celoročne. A tak ľudia čo nebývajú v domoch oproti alebo neprechádzajú ulicou každý deň sa radi pristavia a často sa nechajú zlákať. Veď nekúp to! Na plagáte sa píše, že je to zlacnené o polovicu. (povedzme si úprimne, že nie je až také ťažké niečo napísať a morálka a čisté svedomie ešte slovenským obchodníkom nepatria do popredných miest osobnostných rebríčkov) Keď je zľava, ľudia sa premenia na kobylky. Vyberajú hlava-nehlava, tlačia sa, každý chce najlepší kus a nakupujú do zásob aj keď mnohokrát daný tovar vôbec nepotrebujú (to už sú však mentálne tiky z čias socializmu). Ale teraz je to predsa v akcii!
Ešte pred pár desiatkami rokov ľudia čakávali v dlhých radoch na mandarínky, banány, pomaranče či inú exotiku. V meste či dedine sa vždy pri tejto príležitosti stretli skoro všetci obyvatelia a v dĺĺhej rade čakali na svoj prídel. Bola to masová záležitosť, no bohužiaľ nebola až taká bežná. Šlo o výnimočné sviatky počas roku, veď v konečnom dôsledku aj tých peňazí nebolo až toľko…
Paradoxne, dnes sa ľudia tlačia vo virtuálnych radoch. Pomaranče a banány sú našťastie v každom obchode, no doba, nároky, marketing, technológie a záujmy sa zmenili. Avšak mentalita veľmi nie. Čo je výhodné, je zaujímavé. Vedia to zákazníci, ale aj predávajúci. A tu vzniká ďalší problém so slovenským ľudským zmýšľaním – a to chamtivosť a bohužiaľ obvykle len vidina zisku na úkor spokojnosti a kvalitných služieb pre kupujúceho.
Množstvo ľudí dnes žije spolovice virtuálne – cez internet platí účty, komunikuje, vzdeláva sa, pracuje, zabáva sa, predáva, nakupuje, atď. Populácia v dnešnej dobe šialene kliká na webové stránky zahltené rôznymi zľavami od výmyslu sveta. Na novodobý fenomén obchodníkov, ktorí sa chcú zviditeľniť a v konečnom dôsledku len vytiahnuť peniaze od potenciálnych zákazníkov, sa ľud chytá ako žuvačka na topánku. Našťastie v tomto prípade sa obchodníci predbiehajú v zľavovaní ich tovarov, lebo dobre vedia, že čím väčšia akcia, tým atraktívnejšia ponuka a kúpyschopnosť občanov. Lákanie zákazníkov majú vymyslené dobre, zisk asi nebude veľmi vysoký, pokryje sotva náklady, no keby sa zlepšili služby, resp. nezhoršili v porovnaní s ponukou nezľavneného sortimentu, konečne by sme mohli byť na dobrej ceste – neošklbať zákazníka, ale starať sa o neho a poskytnúť mu kvalitu, za ktorú si predsa platí a vybral si práve ich značku. Hojný počet zliav v podstate ani nie je taký výhodný ako sa na prvý pohľad zdá, no marketingové ťahy sú úspešné balamutia naše hlavy…
Postup kúpy a uplatnenia zľavy
Na všetkých webových stránkach ktoré ponúkajú zľavové kupóny je rovnaký postup zakúpenia. Keď vás niektorá zľava zaujme stačí kliknúť na „button“ *objednať*, *kúpiť* alebo iné synonymum a ďalej vás prevedie systém sprievodcu. Postupne budete vypĺňať údaje typu koľko kusov si prajete, zadáte svoj e-mail (kam vám budú kupóny doručené), prípadne meno – ktoré bude uvedené na vami objednanom kupóne, zvolíte si spôsob platby (platba kartou, bankovým prevodom, formou PayPal, Slovenskou poštou na dobierku (pripláca sa poštovné)), vyskytuje sa i otázka či si želáte, aby kupón bol darčekovým poukazom, ďalej sa musíte oboznámiť so všeobecnými obchodnými podmienkami a odkliknúť, že s nimi súhlasíte, a na záver sa vás systém opýta či chcete byť automaticky informovaný o nových zľavách prostredníctvom e-mailu. Potom prebehne platobná operácia, vyplníte údaje o vás, banke a podobne a následne po dokončení vám bude na e-mail zaslaný zľavový kupón/ či kupóny.
Zľavový kupón je potrebné si následne vytlačiť a zobrať si ho so sebou, keď ho budete chcieť uplatniť. V danom obchode či inom zariadení jednoducho namiesto peňazí odovzdáte tento papier, obsluha si podľa kódu poznačí vašu objednávku a vy máte vytúžený tovar či službu, ktorý ste si zakúpili.
Na čo si treba dávať pozor a čo si všímať
Pred tým než so zľavu zaplatíte je dôležité si skontrolovať údaje ako miesto kde sa dá zľava uplatniť, časové rozpätie kedy a v ktorých hodinách (často tu nastávajú špecifiká, hlavne pri kupónoch vzťahujúcich sa na jedlo), v popise zľavy, detailoch alebo podmienkach sa presvedčte, že cena je konečná (niekedy má cena poukazu len istú hodnotu a za službu si treba potom priplatiť), či je obmedzený počet kupónov na osobu a či je nutná rezervácia vopred.
Zľavové stránky
Príklady:
www.zlavujeme.sk
www.zlavomat.sk
www.zlavomanka.sk
www.bombavec.sk
www.zlavanadnes.sk
www.zlavovar.sk
www.bombazlavy.sk
www.zlavadna.sk
www.zlavodom.sk
www.zlava.sk
www.zlavovekupony.centrum.sk
www.zamenej.sk
www.hyperzlava.sk
www.zabagatel.sk
www.bratizlava.sk
www.zlavenka.sk
www.zlavavmeste.sk
www.kuponynazlavy.sk
www.vouchers.sk
môj obľúbenec: www.zlavy.sme.sk
Na tejto stránke je výber zliav z viacerých zľavových stránok, čiže je veľmi bohatá, pestrá a často aktualizovaná.
Výhody zľavových kupónov
Nakupovanie touto formou je rýchle, pohodlné a jednoduché. Prináša možnosť zakúpenia si zväčša kvalitného tovaru za menšie peniaze (so zľavou od 20 – 95%). Týmto nákupom sa dá vyhnúť niekedy nepríjemnej obsluhe v obchodoch, neexistujú tu otváracie hodiny – kupovať sa dá hocikedy a hocičo, čo šetrí aj čas (nemusí sa čakať v rade pri pokladni) a často tu je aj možnosť vyskúšať si služby, ktoré by ste si bežne v ich plnej cene nezakúpili (napr. masáže, epilácia, vyhliadkové lety, luxusné pobyty, kozmetické úpravy a pod.).
Zanechať odpoveď