.=
V rokoch 1921-1922 stále známa francúzska automobilka Citroën kvôli stagnujúcemu odbytu pred finančným krachom. Dovtedy neznámy Lucien Rossengart však v tom období založil firmu SADIF (Societé Auxilliare pour le Developpement de I’Industrie Française), ktorá poskytla Citroënu sumu zodpovedajúcu hodnote ešte nepredaných výrobkov. Keď pominuli najväčšie problémy automobilky, Rosengart nastúpil ako zodpovedný riaditeľ k Peugeotovi a onedlho nato sa osamostatnil.
.=
Prvé vozidlo pod značkou Rosengari malo premiéru v roku 1928 na parížskom autosalóne. Ponášalo sa na známy Austin Seven (na ktorého výrobu mal Rosengart licenciu) a odlišnosti sa prejavili iba v detailoch, napríklad na maske chladiča s vtedy populárnymi vodorovnými lištami. Tento štvorvalec doplnila v roku 1932 verzia s predĺženým rámom, ktorý dovoľoval použiť modifikovaný šesťvalcový motor Austin s malým zdvihovým objemom 1100 cm3. V rovnakom roku, na základe výrobných práv, začal Rosengart montovať automobil Supertraction, prakticky identický s nemeckým vozidlom Adler Trumpf. Po roku 1933 sa dočkal výrazného prepracovania a už o rok neskôr mala na parížskom autosalóne premiéru nová verzia s aerodynamickou karosériou. Do roku 1936 sa predávala aj originálna, zvlášť hranatá karoséria.
.=
V tom istom roku sa Trumpf stiahol z nemeckého trhu a Rosengart už ponúkal len novú verziu. V roku 1938 model Supertraction definitívne nahradil automobil s predným pohonom s technickým vybavením z Citroëna onedlho doplnený verziou s motorom vzadu 8/40 Superdix. Po vojne Rosengart prišiel na trh s modelom Supertrahuit s 3,9-litrovým motorom Mercury a vysokou spotrebou, ale v zvlášť zložitom období nemohol mať nádej na úspech.
.=
Firma sa opakovane inšpirovala Austinom Seven a v roku 1952 prezentovala modely Artisane a Ariette s motormi zdvihového objemu 750 cm3 a stojatými ventilmi. O dva roky začala vyrábať model Sagaie s dvojvalcovým vzduchom chladeným motorom so zdvihovým objemom 750 cm3, protiľahlými valcami typu boxer a visutými ventilmi. Reklamné oddelenie udávalo málo dôveryhodnú maximálnu rýchlosť 121 km/h. Sagaie ale i tak nestačil konkurovať firmám Renault a Panhard. V roku 1955 sa Rosengart prestal zaoberať produkciou automobilov.
.=
Modelárskych nadšencov zaujal, podľa dostupných informácií hlavne Rosengart Supertraction. Model tejto aerodynamickej limuzíny, alebo kabrioletu neprehliadnuteľne zapadne do každej zbierky.
Zanechať odpoveď