20.12.2012

Za normálnych okolností by mi nenapadlo komentovať spojenie najpopulárnejšieho slovenského komerčného rádia a najpopulárnejšieho slovenského rapera (áno, je ním Ego, nakoľko sa jeho populárnejší parťák rapu už dávno vzdal). Ako som už na tomto portáli viackrát pripomínal, cieľom mainstremových umelcov nie je robiť umenie, ale v prvom rade zarobiť. Takisto, rozum sa mi zastavuje nad lamentovaním väčšiny ľudí, ktorí sa sťažujú, že komerčné média (televízie a rádiá) vysielajú nezmysly a kazia tak vkus divákov/posluchá­čov. Veď kto im káže pozerať Markízu a na nej Farmu, či Sultána? Keď chcú vidieť niečo poučné, nech si prepnú na Discovery, či Spektrum, ak sa chcú vzdelávať (a pri dnešných smiešnych cenách kábloviek má aspoň jeden zo spomínaných kanálov drvivá väčšina Slovákov). Taktiež, kto je odkázaný na počúvanie Smatanovej, či Tiny z rádia? V dnešnej dobe si môžete zohnať vašu najmilšiu hudbu zadarmo a legálne. Preto vo väčšine prípadov mainstream nekomentujem. Avšak pri piesni Rádia Expres Vianoce sú zas urobím výnimku. Uvedomujúc si pravidlá trhovej súťaže sa totiž naivne domnievam, že aj komerčné média by mali mať isté brzdy, obzvlášť, keď sa dotýkajú takého čarovného obdobia, akým sú Vianoce.

Rádio Expres pri vytváraní veľdiela

Rádio Expres pri vytváraní veľdiela

V mojom ostatnom článku som ospevoval existenciu Vianočných trhov a predvianočné obdobie ako také. To obdobie sa podľa môjho vnímania začína mesiac pred samotnými sviatkami – už vtedy je cítiť tú atmosféru. Hoci sa v ostatných rokoch spravil z tohto obdobia výnosný biznis, čo ma však v dnešnej dobe komerčnej stále neprestáva fascinovať je práve tá atmosféra, keď sú si ľudia k sebe aspoň ten jeden mesiac v roku o niečo milší (a je jedno, čí Vianoce vnímajú v kresťanskom duchu, alebo ako sviatok rodiny – tá atmosféra ostáva spoločná). Vianočnú atmosféru dokážu dokresliť vianočné piesne – aj od mainstremových umelcov. Medzi mainstream sa celkom určite radia John Lehnon, Mariah Carey, či George Michael. Avšak ich vianočné hity zľudoveli a patria k sviatkom možno ja viac, ako tradičné koledy. Avšak pri expresáckom patvare Egovej letnej piesne Žijeme len raz dosť pochybujem, že si niekto na ňu spomenie o rok (hoci ňou teraz budú statočne zasierať éter).

Už sme si zvykli, že nám predvianočné obdobie znechucujú mobilní operátori s ich reklamami a lá Kozi kuzi kuzuka, Bukekela Vianoce, malá vianočka či Ahoj Kikuš. Avšak tu sa bavíme o spoločnostiach, ktoré sú schopné si nás zaviazať na 2 roky tváriac sa, že to je normálne a veľkorysé. Od nich teda neočakávajme, že budú mať ohľadom Vianoc nejaké morálne brzdy. Avšak médiá, ktoré si zakladajú na ako takej serióznosti by mohli rešpektovať aj isté nepísané pravidlá. Egov hit Žijeme len raz je síce odrhovačka, navyše s amatérsky napísaným textom (často nesedí v jednotlivých súvetiach počet slabík, vety sa často nerýmujú – kde by sa mali rýmovať), ale leto (obdobie, keď horko tlačí ľuďom na mozog, vznikajú krátkodobé romániky a v telke bežia reprízy) dokáže zniesť hit, ako Žijeme len raz, ktorý už len svojim názvom ospravedlňuje všetky tieto letné bláznovstvá. Avšak, keď sa Expres snaží robiť neviazanú párty aj z Vianoc – kúzelného obdobia stretávania sa aj vzdialenej rodiny, sviatku pokoja a lásky – mi príde za hranicou únosného. Pripadá mi to, ako keby sa mi niekto prišiel vyvracať na štedrovečerný stôl.

P.S. Rádiá majú v rukách obrovskú mediálnu moc, lebo ich stádovito púšťajú v nákupných centrách, v reštauráciách, či v kaderníctve. Z toho dôvodu sa ich vysielaniu nedá uniknúť tak ľahko, ako pred televíziou. Preto vás v Exprese prosím, uvedomte si to a nekazte Vianoce. Tento rok to už nevyjde, o rok máte šancu na reparát.

Hodnotenie
1/5 2/5 3/5 4/5 5/5
Počet hodnotení: 1


Anketa
Páči sa vám pieseň Vianoce sú zas?
Náhodné články z aktuálnej sekcie Náhodné videá z aktuálnej sekcie
Komentáre

Páči sa vám autorov štýl písania, stotožňujete sa s jeho názorom alebo si myslíte, že sa na vec pozerá zo zlého uhla a niečo mu uniká? Zapojte sa do diskusie a vyjadrite svoj názor!

nebude uverejnený
Alebo sa prihláste »
Koľko je 1 plus dva?
Položky označené * sú povinné

tokamik (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 18:00
tokamik
Melón napísal:

Mne na Vianociach najviac prekážajú tie drísty o narodení dieťaťka a podobne.

no..ehm prave pre pripominanie tych dristov ako vravis vobec vianoce su :) odkaz z minulosti ktory pretrvava dodnes, darovanie darcekov, detske rozziarene ocka a ludia milsi k sebe ako boli doteraz... ;) sice nie hobbyclanok ale trefny a dobry. dakujem autorovi za vyjadrenie nazoru, nazoru totozneho.

Melón (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 16:50
Melón

Mne na Vianociach najviac prekážajú tie drísty o narodení dieťaťka a podobne.

Matej (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 14:25
Matej

Zatiaľ sa mi takým nezmyslom ako Radio Extlak darí unikať celkom v pohode...

ma3xx (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 14:22
ma3xx

Duch Vianoc?
Ako myslis ten zhon za najlacnejsimi nakupmi? Cesty plne ponahlajucich sa debilov, ktori akurat robia este vacsi chaos? Gycove h(s)racky v obchodoch? Stupidna reklama valiaca sa na nas zo vsetkych stran?
Hej, mas pravdu, tato pesnicka toto vsetko zabila.
Pretoze vzdy ked hra si spomeniem na super leto, dovolenku s rodinou, ako sa pri tej povodnej verzii s detmi v aute este aj teraz blaznime (pome skace cele auto...). A ked vidim klip k vianocnej verzii, tak vidim kopec ludi, ktori si to uzivaju a maju FUN (aj ked su express), a robia to co ich bavi, nie to co musia.
Tak vdaka za svatu vianocnu vychytavku.

yoyo (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 13:44
yoyo

....to je co to radio expres ?

VSZ (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 10:59
VSZ

Partia suverenne najhlupejsich a najtrapnejsich moderatorov na Slovensku sa nazyva radio expres...

5-ht (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 09:11
5-ht

Radio s heslom "Hrame iba hity" zakonite nemoze byt normalne, so snahou priniest kvalitu, alebo nedajboze s nejakym posolstvom. To v podstate plati aj o dementych reklamach mobilnych operatorov, sucasnom programe v telke a aj songoch typu Zijeme len raz. Obdobie, ked mi bolo z tychto veci na zvracanie je uz prec, dnes su mi len na smiech alebo pri nich totalne vypinam.

ja (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 07:23
ja

ak ti vadí len táto jediná pesnička tak proste nepočúvaj expres a máš vianoce vybavené. Podľa mňa tvoj opis "ducha vianoc" kazí ešte asi tisíc ďalších vecí (od práve spomínaných televízií a hnoja čo v nich točia rok čo rok, cez prepchaté gýčové obchody, až po tebou ospevované vianočné trhy ktoré sa čoraz častejšie zvrhávajú na žúrku lokal-opilcov). Tá pieseň je ozaj to posledné čo by ma v súvislosti s vianocami trápilo. A dúfam že aj ty pochopíš že je to len prkotina ktorej sa dá veľmi jednoducho vyhnúť a nemať z nej stres :-)

enter (Neregistrovaný užívateľ) 21.12.2012 03:17
enter

toto je donebavolajuca mega-sracka :D fuj a este raz fuj cele shitradio shitexpress

bukekela (Neregistrovaný užívateľ) 20.12.2012 21:23
bukekela

Vianoce ako kuzelne obdobie stretávania sa aj vzdialenej rodiny, sviatku pokoja a lásky - to moze byt uz len v rodine, uzkom kruhu ludi, ale uz davno nie v telke, v rozhlase, v obchodoch, na ulici, to uz s tymto Tvojim opisom davno nema nic spolocne, su to len okate ozdoby, Santa Clauzovia, haldy vycackanych balickov, hluk a zhon. Len si zelame, aby to take Vianoce boli. Tato piesen uz nema co pokazit. K svojmu stedrovecernemu stolu ju nepusti a kasli na to. Vela kriku pre nic je tento clanok.

lala (Neregistrovaný užívateľ) 20.12.2012 19:27
lala

Rozhodne súhlasím s článkom. Toto je už moc. A ešte niečo: ty dole píšeš, že nedal šancu tejto zľudovieť? Napr ja som počúvala tú trápnu letnú trápnosť celé leto a pre mňa sa rozhodne nedala ,, zletnieť,, . A táto už vôbec nie zľudovieť, pri tejto nemám ani len na sekundu vianočnú náladu a Vianoce mi nepripomína, jedine tak další spôsob ako zaryžovať prostredníctvom letnej ,,strašnej hitovky,,. Mier s vami

rotavátor (Neregistrovaný užívateľ) 20.12.2012 19:23
rotavátor

Promile? Takže kvôli smiešnemu promile sa hovorí o "hudobnom smogu"? Čím si takú pozornosť to jedno promile zaslúžilo?
Asi to nebude promile a asi sa nedá hudbe vyhnúť a vypnúť ju, keď chcem. Všakáno...

Kleofasz Kutya (Neregistrovaný užívateľ) 20.12.2012 16:20
Kleofasz Kutya
rotavátor napísal:

Povedzte reštauráciám, obchodným centrám a iným všakovakým priestorom, kde hrá komerčná hudba, aby ju nehrali. A potom môžete písať váš naivný postoj k "prepínaniu" a "prelaďovaniu" hudobných staníc. Dovi.

Si smiesny. Obchodne centra a restauracie su smiesnym promile z posluchacov. Ak by radio ostalo bez posluchacov, obchodne centra ani restauracie by ho nezachranili.

rotavátor (Neregistrovaný užívateľ) 20.12.2012 11:19
rotavátor

Povedzte reštauráciám, obchodným centrám a iným všakovakým priestorom, kde hrá komerčná hudba, aby ju nehrali. A potom môžete písať váš naivný postoj k "prepínaniu" a "prelaďovaniu" hudobných staníc. Dovi.

nahodny (Neregistrovaný užívateľ) 20.12.2012 09:50
nahodny

pisatel clanku asi ma problem s volnym vyjadrenim nazoru. a ak by si uvedomil co pise tak by to asi ani nedopisal- pesnicky ktore zludovely su prenho pripustne no tejto nedal ani sancu aby mohla ,,zludoviet"
co sa tyka druheho clanku o trhoch ten je lepsi a o dost
niekedy je menej viac

**Komentár bol označený ako nevhodný.**
**Komentár bol označený ako nevhodný.**
**Komentár bol označený ako nevhodný.**
Prihlásenie
 
 
Reklama