Archív

Súťaž o najhlúpejšiu vianočnú reklamu

Podľa môjho názoru, jedna z najväčších daní, ktoré platíme za demokraciu je, že nám Vianoce začínajú už v októbri. Samozrejme, že oficiálne sú Vianoce naďalej v období 24.-26. decembra, a preto by sme sa mohli nazdávať, že s vianočnou náladou stačí začať na začiatku adventu, resp. na deň Svätého Mikuláša. Avšak, okrem vianočne vyzdobených obchodných centier sme mohli v tomto mesiaci zaregistrovať aj televízne reklamy troch veľkých spoločností, o ktorých vkusnosti sa dá polemizovať. Vôbec neupieram obchodným spoločnostiam (ktoré žijú z vlastného zisku) právo na uverejnenie reklamy, a ak chcú mať reklamu trápnu, či nevkusnú, je to stále ich vec, nech si tak robia počas celého roka, ale nie na Vianoce ! Nech neničia najkrajší rodinný sviatok v roku !

Prví traja „odvážlivci“, ktorí pustili do éteru svoje mimoriadne sofistikované reklamy boli mobilní operátori Orange, T-Mobile (po novom zosobášený s T-Comom) a Poštová banka. Vianočné reklamy, to je taká zvláštnosť. Ťažko si predstaviť, že na základe obsahu reklám (Bukekela s Dedém , či malá vianočka) tieto spoločnosti predajú viac paušálov, či (dostupných) pôžičiek – to si uvedomujú aj samotní inzerenti, avšak, ak by takú reklamu nemali, boli by oproti konkurencii v nevýhode. Takisto na tieto reklamy nadávajú aj obyčajní ľudia (spotrebitelia), avšak potajme si nôtia melódie z týchto komerčných skvostov.

Týmto vyhlasujeme súťaž o tohtoročnú najhlúpejšiu vianočnú reklamu spomedzi tých troch, ktoré sú nižšie predstavené. Hlasujte pridaním komentára k tomuto článku. Hlasovanie bude trvať týždeň, teda do konca nedele 7.11. Víťaz tejto súťaže dostane od nás 1. cenu – najhlúpejší článok na tomto portáli ! (článok bude venovaný najhlúpejšej reklame, nie hlasujúcemu:)

1. Nominovaná reklama – Bukekela Vianoce s Dedém (T-Com/T-Mobile)
V tejto reklame sa T-mobile rozhodol staviť na dve hviezdy, ktoré on sám stvoril – Kikuš a Dedé. Postup je podobný, ako s minuloročnou reklamou „Ahoj Kikuš“,ktorej musím uznať, že sa za ňou skrýva vtipná myšlienka, ale nie, keď už to vidím po stý raz. O tejto reklame sa popísali viaceré blogy, avšak čo mňa najviac pohoršuje, je nedôveryhodnosť samotnej reklamy. Dedé sa stal na Slovensku hviezdou prostredníctvom letnej reklamy k Majstrovstvám sveta vo futbale, kde vystupoval ako bežný africký chlapec, ktorý fandí Slovensku a obzvlášť Marekovi Hamšíkovi. Následne sa o ňom písali články, či to je naozaj pravda (o Hamšíkovi, či Slovensku počul týždeň pred nakrúcaním reklamy). Avšak, v prípade aktuálnej vianočnej reklamy je reklama evidentný klam, keďže ho žiadna Kikuš nemohla pozvať na Slovensko na Vianoce, lebo tu jednoducho Vianoce ešte nemáme.
[* youtube:KFXCNTjsXfc *]

2. Nominovaná reklama – Malá vianočka (Orange)
Túto reklamu vnímam ako jedinú vtipnú (s prižmúrením oboch očí), avšak ako v prípade Ahoj Kikuš, nie po stý raz. Cieľom tejto reklamy je neustálym opakovaním sa dostať spotrebiteľovi pod kožu, aby si on sám pre seba nôtil „Ja som malá vianočka“, avšak z reakcií mojich známych skôr viem, že im táto reklama príde ako maximálne otravná. Navyše, čo som sa z nej dozvedel ? Akurát, že reklamu si objednal Orange a že vianočka ma ružové líčka, inak o ponúkaných produktoch nič (resp. si to nepamätám). Oproti minulému roku si Orange pohoršil, Zázračná krajinka s Marošom Kramárom bola oveľa vkusnejšia.
[* youtube:cxnTz60dcWE *]

3. Nominovaná reklama – Dostupná pôžička (Poštová banka)
Reklama na dostupnú pôžičku ma obzvlášť poburuje, lebo je v nej sprznená melódia z tradičnej koledy a to maximálne stupídnym textom. Ten síce, na rozdiel od predošlých dvoch reklám, hovorí presne o ponúkanom produkte, ale veľmi nebezpečným spôsobom. Vnímam ako obrovskú drzosť, ak reklamný text obsahuje časť: „Ak málo zarábaš a nasporiť nevieš, bež do Poštovej banky, kde úver dostaneš“, ktorý navyše spievajú dve malé deti. Po akurát doznievajúcej finančnej kríze na to nemám slov. Ešteže nám Poštová banka tento skvostný reklamný text vypísala do tituliek, aby sme si ho ľahšie zapamätali …
[* youtube:0D9ZJup6biY *]

Reklamy sú predstavené, nech sa páči, hlasujte, ide o veľa !

Bonus: Aby ste si nemysleli, že tento článok písal nejaký zakomplexovanec, ktorý automaticky odmieta každú vianočnú reklamu, dávam vám na inšpiráciu vydarený kúsok českého Vodafonu spred niekoľkých rokov:

[* youtube:Kwz-yfvhoV0 *]