.=
Kto by to nemiloval? Zábava, tanec, príležitosť na zoznámenie, divoký relax. Toto všetko a ešte omnoho viac v sebe ukrýva celkom jednoduché slovo „disko“. V žiadnom prípade sa netýka iba mladých, pretože na svete nájdeme aj diskotékové kluby pre rodičov či seniorov. Skúsme sa na to ale pozrieť z opačnej strany. Predstavte si, že nie ste hosťom takéhoto miesta, ale rovno jeho majiteľom. Príjemná predstava? Ak ste nad tým niekedy aspoň na okamih uvažovali, čítajte ďalej, pretože prezradíme, ako založiť nočný podnik, ktorý bude prosperovať.
Nižšie ponúkame inšpiračné video, ako to môže vyzerať v takom disko klube, keď je perfektne zharmonizovaná svetelná a hudobná šou.
[* youtube:zuxQkZuNurk *]
Priestory
.=
Viete, kde by ste mohli svoj nočný klub zriadiť? Chcete ho kúpiť alebo radšej prenajať? V súčasnosti sú mimoriadne obľúbené firmy k okamžitému predaju, ktoré sa zvyknú nazývať aj ready made spoločnosti. Podniky, ktoré majú otváracie hodiny aj po 22.00, musia mať zvyčajne povolenie od mesta. Nočný kľud má totiž stále svoj význam. Aby podnik zaujal už na prvý pohľad, myslite na štýlový interiér, jeho zameranie a názov. Plusom je i to, ak bude mať vlastné parkovisko.
.=
Vybrali ste miesto vhodné aj na umiestnenie sietí a audio zariadenia? Toto sú aspekty, ktoré určite ovplyvnia Vaše rozhodnutie.
Nutná bude tiež návšteva hygienikov. Právna byrokracia je v súvislosti s prevádzkou nočných klubov nekompromisná. Potrebovať budete napríklad aj povolenie na predaj alkoholických výrobkov. Aby ste ho získali, Vaše podnikanie musí byť aktívne, a teda sa musíte registrovať na všetkých príslušných orgánoch. A čo práva na prehrávanie hudby chránenej autorskými právami? Áno, je toho viac než dosť. Nedajte sa ale odradiť a choďte si za svojím cieľom. Možno sa tiež oplatí priestory klubu poistiť. V zápale nespútanej zábavy sa totiž môže udiať všeličo.
Prieskum trhu
.=
Než začnete plánovať a vypracujete podnikateľský plán, urobte si prieskum. O aký typ podniku by bol záujem? Nájdu sa Vaše predstavy s pochopením? Kto budú Vaši zákazníci (vek, pohlavie, úroveň vzdelania), čo chcú a koľko budú ochotní minúť? Po zodpovedaní týchto otázok sa môžete vrhnúť na podnikateľský plán. Zvážte svoje ciele, výdavky a zisky. Nezabudnite na finančné projekty a marketingové stratégie. Plánujete si vziať úver? Môže Vám niekto požičať? Ujasnite si, aký typ miesta chcete prezentovať verejnosti. Môžete sa zamerať na široké masy ľudí (mládež), na špeciálnu triedu (fanúšikovia hip-hopu, zástupcovia sexuálnej menšiny, nezadaní jedinci) alebo na elitu (vybraný typ ľudí- herci, speváci). Nenechajte sa odradiť tým, ak už vo Vašom okolí existuje viacero nočných klubov. Vy môžete byť iný, jedinečný. V tomto prípade padne vhod, ak svojich konkurentov navštívite a získate predstavu, kto je ich cieľovým zákazníkom.
Koncept
.=
Pri tvorbe konceptu je opäť nutné vychádzať z toho, aby ste prišli s niečím iným ako konkurencia. Zahrnúť doň môžete všetko od otváracích hodín cez návrh interiéru až po personál. Neodmysliteľnou súčasťou konceptu je aj návrh mena podniku, no tiež stanovenie cien. Pravdepodobne budete podávať aj nejaké nápoje, prípadné jedlá, nezabudnite to preto spomenúť. Vašou prednosťou môže byť živá hudba alebo úžasné svetelné efekty. Na pamäti však treba mať to, že osvetlenie bude pravdepodobne potrebovať odborné svetelné merania Určite nechcete seba a svojich zákazníkov vystaviť žiadnemu nebezpečenstvu. Vo väčšine prípadov robia takéto merania samotní inštalatéri zariadenia. Ak budete osvetlenie montovať svojpomocne, porealizačné svetelno-technické merania v zmysle noriem STN EN, ktoré vykoná odborne spôsobilá a autorizovaná osoba, môžu prísť vhod. Jej služby budete potrebovať aj v prípade, že sa rozhodnete pre inštaláciu vonkajšieho osvetlenia. Odborník tiež poradí, ako v súvislosti s osvetlením dosiahnuť úsporu na energii a údržbových nákladoch. Chcete vo svojom podniku zaviesť niečo nadštandardné? Presaďte prísne pravidlá obliekania a ponúkajte exkluzívne služby za zvýhodnené ceny.
Partneri
.=
Akonáhle budete vedieť, aký druh klubu otvoríte, mali by ste premyslieť, akých partnerov osloviť. Nejakých totiž budete určite potrebovať. Kto bude dodávať alkohol? S akou hudobnou skupinou či diskdžokejom budete spolupracovať? V prvom rade si nájdite skúseného manažéra a dobrého účtovníka. Toto sú totiž akési dynamické katalyzátory Vášho úspechu. Otvoriť disko klub môže byť veľmi nákladné. Preto sa hodí mať po ruke ľudí, ktorí vedia šikovnými úskokmi, tipmi a kľučkami Vaše financie ušetriť. S dodávateľmi a distribútormi udržujte dobré vzťahy, nenaleťte však na prvú ponuku. I v tomto prípade sa oplatí urobiť prieskum.
Renovácia
.=
Keď zvážite všetky pre a proti, no aj tak zotrváte v presvedčení otvoriť nočný klub, čaká na Vás renovácia zakúpených alebo prenajatých priestorov. Aby Vaša disko oáza vyzerala skutočne ako klub a mala štýl, mali by ste osloviť architekta (dizajnéra), ktorý má s realizáciou podobných projektov skúsenosti. Interiér by mal byť pohodlný a tak trochu aj intímny. Zákazníci musia mať chuť zdržať sa. Zlým nápadom nemusí byť ani retro štýl, kedy postačí namaľovať a opraviť staré kusy nábytku (napríklad aj po babičke). Dodáte im sviežosť, no zostanú verné svojej podstate. Ušetríte tak značnú časť peňazí. Neskôr, keď sa Vám začne dariť, môžete zvážiť zmenu, prípadne si otvoríte ďalší klub v úplne inom štýle. Za zamyslenie stojí bezbariérový prístup. V prípade, že potrebujete koordinovať zodvihnutie, posunutie či vyklopenie nejakého ťažkého a vysoko špecializovaného zariadenia (reproduktory, reflektory), oplatí sa obstarať si alebo požičať kvalitné priamočiare pohony TMP Diskotékové vybavenie býva nákladné, preto si zaslúži citlivú manipuláciu.
Čím viac drobností si urobíte vlastnoručne, tým viac ušetríte. V nasledujúcom videu ponúkame jednoduchý návod na príjemné osvetlenie. Túto lampičku môžete umiestniť napríklad do každého boxu alebo ku vchodu.
[* youtube:CSXHNHSaLbc *]
Zamestnanci
.=
Svoj personál vyberajte starostlivo a zvážte, koľko ľudí budete potrebovať, aby dokázali uspokojiť zákazníkov a vytvoriť pre nich pocit pohodlia. Základom dobrého zamestnanca by mal byť priateľský, profesionálny a efektívny postoj. Určite budete potrebovať (okrem manažéra a účtovníka) aj barmana a servírky, no možno i kuchára či bezpečnostný dozor. Majitelia podobných podnikov zamestnávajú aj pracovníkov údržby, prevádzkara, kancelársky personál a podobne. Mali by ste tiež poznať odpoveď na otázku, kto bude sledovať zásoby a riadiť ľudské zdroje. Áno, každý sa učí na vlastných chybách a určite sa budete aj Vy. Ak však v dostatočnom predstihu všetko dôkladne naplánujete, vyhnete sa nepríjemnostiam. Predídete krádeži, nekvalitným službám či zle znásobenému baru. Nič z toho nie je pre podnikanie dobré. Kým sa o Vás dozvie verejnosť a získate si stálych klientov, mali by ste investovať do reklamy. Bez nej dnes totiž iba ťažko prerazíte. Našťastie, žijeme modernú dobu, kedy internet a sociálne siete dokážu ponúknuť „veľa muziky“ za málo peňazí. Ak chcete niečo získať, musíte aj niečo dať. Nebráňte sa špeciálnym akciám a výnimočným ponukám, ktoré zákazníka ohúria a takpovediac lapia.
Slávnostné otvorenie
.=
Pred oficiálnym otvorením podniku zorganizujte veľkú párty, aby potencionálni zákazníci hneď videli, že máte podnikavého ducha. Otvárací ceremoniál bude Vašou príležitosťou zapôsobiť a presvedčiť ľudí, aby sa k Vám vrátili. Tento veľký deň dobre naplánujte a uistite sa, že dátum sa nekryje s inou veľkou udalosťou.
Tu si dovolíme ponúknuť jednoduchý návod na to, ako si vyrobiť disko guľu. Tá predsa nemôže chýbať v žiadnom disko klube.
[* youtube:hHjE7pSxXk0 *]
A čo hovoríte na toto:
[* youtube:wiaYtBIkswM *]
Tvrdá práca
.=
Otvorenie disko klubu je veľký záväzok. Musíte byť pripravený na dlhé hodiny práce, ale i na ďalšie riziká podnikania. Svojim zákazníkom ponúkajte od začiatku iba kvalitu, neprepadnite nekvalitným produktom a už vôbec sa neuchyľujte ku činnostiam ako je pančovanie a podobne. Stačí jeden nesprávny krok a svoje dobré meno budete veľmi ťažko získavať späť. Svojich zamestnancov posielajte na školenia, no ani Vy nezaspite na vavrínoch. Svet sa neustále mení a diktuje nové trendy, nezabúdajte na to! Vaše zariadenie bude pravidelne kontrolované obchodnou inšpekciou, no stredobodom záujmu úradov budú aj hygienické a bezpečnostné podmienky.
V prípade, že sme Vás máličko vyľakali, nezúfajte! Nebojte sa požiadať o pomoc, a to najmä vtedy, ak ste v tejto brandži nováčik. Len preto, že budete vlastníkom zariadenia, nemusíte všetko robiť sám. Kto neriskuje, nikdy nič nemá. Tak smelo do toho! Držíme palce!
Zdroj: wikihow.com, inc.com
Foto: pixabay.com