Archív

Šialená móda – čipkovaná podprsenka a spodná bielizeň pre pánov

Módny svet sa neustále mení a zaužívané klišé sa rúcajú. Ešte nikdy nemala dámska a pánska spodná bielizeň tak blízko k sebe.
Čo by ste povedali, ak by vám v obchode ponúkli podprsenku či sexy čipkované nohavičky – pre MUŽOV?! Zmiatli sme vás? A predsa sa takáto bielizeň stáva populárnou.

obr-kopie.jpg

Opäť za to môžu Japonci

Krajina vychádzajúceho slnka je o krok napred pred ostatným svetom nielen na poli techniky, ale tiež módy. Pred niekoľkými rokmi nadchli, pobavili aj pobúrili rúžom na pery pre pánov a dnes rúcajú módne tabu s dráždivými kolekciami spodnej bielizne, ktorá je sexy, zmyselná, čipkovaná a …je určená pre mužov. Vrátane podprseniek.
V roku 2008 sa na najväčšom japonskom internetovom portáli Rakuten nenápadne objavili podprsenky značky Wish Room. Od ženských podprseniek boli takmer na nerozoznanie. Hodvábne látky, okrasné čipky a prešívanie, nastaviteľné ramienka a rôzne vzory boli rovnaké ako u iných podprseniek. Jediné čo im chýbalo boli vypchávky, resp. špeciálne kapsičky pre ne. To preto, lebo táto kolekcia bola určená pre mužskú časť sveta. Podprsenky bez vypchávok tak prirodzene splynuli s povrchom akéhokoľvek tela. Japonci sú všeobecne naklonení aj k tým najbizarnejším novinkám a tak internetový predaj rástol a rástol a doslova pred pár týždňami – v polovici februára 2014 sa po prvý krát dostali tieto podprsenky do kamenných obchodov. S veľkým úspechom. A spolu s nimi tiež rôzne nohavičky, tangá a dokonca intímne košieľky a komplety na spanie.

bielizen.jpg

Komu sa čipkovaná bielizeň javí ako príliš zženštilá, môže si vybrať z dizajnovo jednoduchších prevedení. Japonským ženám nerobí žiaden problém kúpiť svojmu manželovi ružovú košieľku na ramienkach s mašličkami. Návrhári z Wish Room sú si toho plne vedomí a tak si výkonná riaditeľka Akiko Okunomiyaová môže spokojne mädliť ruky: *„Od chvíle, ako sme zahájili predaj tejto netypickej spodnej bielizne, počúvame od svojich zákazníkov slová chvály.“* Jeden z japonských internetových denníkov v marci a prvej polovici apríla 2014 oslovil zákazníkov Wish Room s anketou, prečo práve tento druh bielizne? Odpovede nenechali na seba dlho čakať. Prevládal názor, že pocit hladkosti a zároveň tesnosti je naozaj príjemný. Nosenie čipiek nemá nič spoločné so sexuálnou úchylkou v nosení ženskej bielizne. Hovorí psychologička Agnes Frecková: *“Už samotný názov – pánske doplnky – neguje podstatu prezliekania sa do ženských odevov. Ide jednoducho o módu určenú pre mužov. To by sme mohli rovno povedať, že kedysi, keď sa na panovníckych dvoroch nosili parochne a jemné pančuchy bez ohľadu na pohlavie boli všetci úchylní. Ale neboli. O tomto je móda. Niekedy príde s časťou odevu, ktorá sa v mnohom odlišuje od zaužívaného. A napriek tomu sa ľudia budú podľa jej diktátu odievať. Aj keď sú na začiatku rozpaky, postupne pominú a nakoniec prídu slová chvály. Pravdou však je, že nik nikoho nenúti nosiť niečo, čo mu nevyhovuje. A tak je to aj v prípade pánskych podprseniek a podobných noviniek.“*
Masayuki Tsuchiya, tlačový hovorca Wish Roomu dodáva: *„Odpovedať na otázku, či nosenie čipkovanej bielizne mužmi nie je predsa len úchylné je v podstate niečo také, ako hľadanie odpovede o úchylnosti nosenia sukní Škótmi. Každý vám odpovie (a to vrátane anglického princa), že je to príjemné. No zvyšok sveta sa na to bude pozerať zo zmiešanými vnemami…kým to raz nevyskúšajú. Presne toto sa robí aj s našou novinkou na trhu. Spočiatku sa nič nedialo. Predalo sa na skúšku zopár kusov. A dnes môžeme povedať, že naše modely zažívajú boom. Je po nich dopyt a neslúžia len jednej skupine ľudí. Vekové hranice našich zákazníkov neexistujú.“*

menundies-630x471.jpg

Kto sa prelúska recenziami zákazníkov na stránke, kde sa táto bielizeň predáva, zistí, že Masayuki má v podstate pravdu. A to pritom recenzie nepíšu len muži, ale tiež ženy. V ich očiach sú mužská podprsenka a čipkované nohavičky spojené so zrakovými vnemami a dotykmi pri erotických hrách. 90% bežnej spodnej pánskej bielizne nie je na erotiku zameraná. Táto novinka však na erotično zameraná je. Aj preto má taký úspech.
Japonského úspechu si samozrejme všimli aj návrhári vo svete. V USA, Veľkej Británií a Austrálií vyrástli sklady spoločnosti HommeMystere, ktoré túto bielizeň distribuujú po celom svete cez svoje internetové obchody. Platiť sa dá cez PayPal a poštovné vôbec nie je dramatické – do celého sveta za 7 USD.

20c9231-version-2-36201-zoom.jpg

Foto:103gbfrocks.com, hommemystere.com, news.globalintimatewear.com