Archív

Ako ušetriť ale neukrátiť sa o kvalitu?

Dopriať si niečo, po čo už dlhšie túžite, máte na to chuť alebo to potrebujete, len nemáte dostatok finančných prostriedkov, si už môžete aj niekoľkokrát do mesiaca, ak viete, kde dostanete dobrú a výhodnú cenu. Kvalitné služby so zľavou dnes ponúkajú mnohé internetové portály, ktoré sa špecializujú na zľavové kupóny. Kto hľadá, ten zaiste nájde, čo potrebuje. Avšak podvodníci sa nájdu aj tu a preto si treba dávať pozor na druhotriedny tovar a nedostatočné služby. Vyčleniť si však trošku času na vyhľadanie a porovnanie cien ako zaplatiť v kamennom obchode dvojnásobok sa opláca. Najmä pre mladých, študentov, či tých, ktorí nemajú hlboko do vrecka.

1.jpg

Zľavové portály

Zľavové portály sú veľmi využívané a v dnešnej dobe sa tešia veľkej obľube. Ponúkajú služby a produkty z mnohých spektier. Potrebné je však rátať aj s tým, že ľudia sú chamtivý a hlavný je pre nich zisk. Preto sú známe aj podvody, ktoré popularitu zľavových kupónov znížili.

Väčšina zľavových portálov ponúka zľavy dňa, napríklad na zlavy.odpadnes.sk, ktoré sa obmieňajú a sú novou „vychytávkou“ každých 24-hodín. Orientovať sa však v ponuke dá najmä jednoducho podľa kategórií, v ktorých má každý zľavový portál roztriedené produkty a služby, ktoré ponúka.

Kategórie

Okrem klasického vyhľadávania podľa kľúčových slov, ktoré na samotnom zľavovom portáli zadáte, sú veľmi nápomocné samotné kategórie. Ak totiž hľadáte šikovné termoelektrické autochladničky nekliknete na kategóriu „Jedlo“. Užitočná termovízia možno nebýva až takou častou ponukou ako wellness pobyty, ale v podstate je dnes možné nájsť na zľavových portáloch skoro čokoľvek.

V najčastejšom členení možno nájsť kategórie ako Zdravie, Šport, Kultúra, Pre deti, Krása, Jeldo alebo Reštaurácie, Pobyty, Vzdleávanie, Zážitky a adrenalín, Relax či Zábava.

2.jpg

Kde sa zľavové portály vzali

Prvé internetové webstránky tohto typu sa na Slovensku objavili približne pre dvomi rokmi. Na svedomí ich má spoločnosť The Point, v ktorej sa zaoberali “jednoduchými a efektívnymi skupinovými činnosťami”. V roku 2008 si majitelia spoločnosti všimli, že vo firme sa začali zamestnanci zoskupovať za cieľom získania skupinových zliav. A tak v hlavách majiteľov vznikol nápad vytvoriť špecializovanú webovú stránku, ktorá by finančne podporila projekt The Point. Zakrátko však nastúpila finančná kríza a investori už nechceli investovať peniaze do internetových projektov. Firme The Point tak postupne začali dochádzať peniaze, avšak majitelia firmy stále tvorili bočný projekt zliav. Nazvali ho Groupon a sľubovali si od neho, že im finančne pomôže.

Počas boom-u

Počas najväčšieho rozmachu zľavových portálov vznikol každý týždeň jeden nový portál. Tržby zľavových portálov dosahovali mesačne až dva milióny eur. S postupom času a pribúdaním nových portálov začala silnieť konkurencia a znižovali sa marže, čo spôsobilo mnohým portálom problémy.

Portálov ubudne, zákazníkom to prospeje

V dnešnej dobe na Slovensku existuje približne 80 zľavových portálov. Podľa odborníkov by mal však ich počet klesať. V tomto roku by sa mal znížiť dokonca až o tretinu. Taktiež by sa mal znížiť aj počet ľudí využívajúcich takéto portály.

Zníženie počtu zľavových portálov by však malo zákazníkom prospieť. Prežiť by totiž mali len tie najlepšie portály, ktoré budú ponúkať kvalitné a overené produkty a služby. Ak sa chcú na trhu udržať, ich komunikácia so zákazníkmi a dostupný, profesionálny a spoľahlivý zákaznícky servis musí byť taktiež na veľmi dobre úrovni.

Problémom mnohých webstránok, ktoré ponúkajú zľavové kupóny je nízka kvalita poskytovania služieb, druhotriedny tovar a produkty a služby od nedostatočne preverených poskytovateľov zliav.

3.jpg

Vo februári tohto roka zanikol napríklad portál hyperzlava.sk. Jeho česká verzia hypersleva.cz skončenie svojej pôsobnosti uviedla bez akýchkoľvek upozornení na svojej domovskej stránke, pričom na webovej stránke slovenského ekvivalentu sa nachádzala iba informácia o technických problém. Pozoruhodné je, že napríklad ešte niekoľko dní pred ukončením činnosti pribúdali na slovenskom i českom portáli nové ponuky. Paradoxom je, že český portál nezvládol hospodárenie a skončil aj napriek tomu, že patril k najstarším v krajine. Podľa zverejnených účtovných uzávierok sa zistilo, že spoločnosť v roku 2011 prišlo približne o 125-tisíc eur a strata za rok 2010 predstavovala približne 25 600 eur.

Vysoké zľavy – podvod alebo nie?

Pri prezeraní zliav nám zvyčajne padne pohľad na také ponuky, ktoré majú radikálne zníženú cenu. Niekedy však až abnormálne, čo zvyčajne pôsobí podozrivo.

Pri nakupovaní cez zľavové portály musí byť človek obozretný a opatrný. Na mnohých službách, najmä tých „menších“, býva totiž pôvodná cena umelo nafúknutá, aby ponúkaná zľava pôsobila atraktívnejšie.

Nie je tomu však vždy takto. Majitelia zariadení sú si totiž vedomí, že najlepšou referenciou je pozitívna skúsenosť, ktorú ďalej šíria ich spokojní zákazníci. Ak si to môžu dovoliť, ponúknu na trh limitovaný počet zľavnených kupónov na svoje služby. Zákazníkov si „rozmaznajú“ a tí spokojní a uchvátení budú robiť osvetu vo svojom okolí. Ak budú mať dobrú skúsenosť, je pravdepodobné, že sa i sami vrátia.

Napríklad ak vám vo vašom vozovom parku doslúžili autobatérie, môžete sa na nové pozrieť napríklad na akupower.sk, alebo skúsiť vyhľadať dobrú ponuku na zľavových portáloch. Alebo ak chcete načerpať energiu, vyberte sa na víkendový pobyt do kúpeľov či na mestskú alebo horskú turistiku. Pre tých, čo majú radi aktívny oddych, môže byť tým pravým orechovým napríklad splav či jazda na psom záprahu. Pri dobrej skúsenosti sa možno opäť niekedy u poskytovateľa zastavíte alebo ho odporučíte svojim známym.

M. CH.