06.01.2012
(Platená inzercia)

„Tak každoročne v jeseni svetlá sa tratia z duše a človek, koník túlavý od srdca k srdcu kluše,“ napísal v známej básni Jesenná láska Miroslav Válek. Jeseň je už však za nami, a v zime každá duša cvála do obchodov! Či už na vianočné nákupy, neskôr na silvestrovské „zásoby“ a potom, hlavne na začiatku nového roka, beží na výpredaje!

Čo sa oplatí najviac?

Hneď prvého januára (v niektorých krajinách už tradične, ako napr. v USA) zaplavia húfy ľudí nákupné centrá, ktorí dychtia po hádzaní vecí do nákupného košíka. Čo najviac vecí, za čo najnižšiu cenu – tak znie väčšinou hlavné heslo :-). Veľa ľudí si dokonca vyhliadne predmety pred Vianocami a nakúpi ich až po nich, keď sú vo výrazných zľavách. Ide o sortiment všakovakého druhu. Často sa ľudia v poslednej dobe na Vianoce obdarúvajú len maličkosťami a po sviatkoch vyrazia do obchodov na vianočné darčeky „vol. 2“. Často tak získajú za cenu, ktorú by nakúpili v advente aj dvojnásobok tovaru. Podľa expertov sa v januárových výpredajoch oplatí najviac oblečenie, obuv a elektronika. Tovary v týchto oblastiach dosahujú zľavu až –70%. Veľa vecí je v dnešnej dobre vysoko precenených a cena často krát pred Vianocami ešte stúpa, nakoľko obchodníci chcú dosiahnuť „bucľatú“ tržbu. No po sviatkoch je nutné zväčša preriediť sklady, zbaviť sa niektorých nadmerných zásob, a tak sa ceny dostávajú na úroveň vhodnú pre slovenské peňaženky. Podľa štatistík, Slováci v novoročných výpredajoch nakupujú vo veľkom výhodne zlacnené i parfémy, hračky, nábytok, sladkosti, športové potreby či šperky. Tento rok je v výpredajoch viac tovaru ako vlani.

Výpredajové maniere

Poznáte to. Je to ako šport. Maratón. Nabehnete s kamarátkami do obchodov, rozdelíte sa, povyberáte tie „najlepšie kúsky“ a v kabínkach to poriadne roztočíte. Ale nie príliš dlho, lebo ďalšie obchody čakajú a nechcete, aby vám náhodou iní nevykúpili výpredajové perly.
Často v obchodoch predavačky, či po novom módne asistentky, nechcú odkladať akciový tovar, nakoľko ho chcú rýchlo predať. Preto musíte rýchlo konať a také na rozmýšľanie či ten sveter alebo tamtie nohavice naozaj potrebujete nie je veru čas. Ako v každom prípade, hlávku treba cibriť aj pri tejto záležitosti. A ako? Cvikom.:-)
Veľa ľudí za nákupmi mnoho ráz cestuje aj do zahraničia. Pre Slovákov sú vyhľadávanými destináciami najmä susedné štáty, ako Rakúsko, Maďarsko či Česko. No nepovšimnutými nezostanú ani metropoly ako Londýn alebo Paríž. Koniec koncov let trvá dve hodiny a Oxford Street je len jedna… Pričom autom z Bratislavy do Prahy trvá cesta vyše troch hodín.
V Spojených štátoch amerických sú extrémnejšie výpredajové zvyklosti bežnejšie ako v našich končinách. Napríklad také nocovanie, doslova niekedy až kempovanie, pred obchodmi je pre niektorých novoročným zvykom. Keď ide o peniaze – výhodnú kúpu, človek je schopný naozaj nevšedného správania. Často tak pohodlnú posteľ vymení za spací vak a chodník pred dverami obchodu.

Balamutenie?

Nákupné šialenstvo často pomotá hlavy a veľké farebné pútače, ktoré na nás sršia zo všetkých strán z výkladov obchodov nás akoby dostatočne presviedčajú, že tovar je naozaj výhodný. Je tomu však naozaj tak? Isté zľavy, ktoré sú citeľné sa naozaj v januári dostavia, no obchodníci sú stále „kšeftármi“ a zadarmo rozdávať zo svojho určite nebudú. Prelepiť pôvodné ceny, zvýšiť ich a napísať nové, aby sa zdali akcie naozaj výhodné, sú vcelku bežným krokom. No keď už je raz niekto odhodlaný míňať, tak ho neodradí ani cena.

Negatíva výpredajov

Nie všetci sú z povianočných výpredajov nadšení a hrnú sa do obchodov. Týchto odporcov odrádzajú najmä fakty ako:
● dav
● neporiadok a špina
● nedostupnosť všetkých veľkostí (zväčša zostanú tie najmenšie a najväčšie; no kto hľadá ten nájde)
● míňanie peňazí na veci, ktoré v skutočnosti nepotrebujete
● s vrátením tovaru bývajú problémy (lebo sú akciovým tovarom a na ne sa zvyčajne vzťahujú iné podmienky ako na ostatný tovar)
● neúmerný počet predavačov k počtu zákazníkom, ktorí by pri výbere poradili

M.CH.

Hodnotenie
1/5 2/5 3/5 4/5 5/5
Počet hodnotení: 0


Náhodné články z aktuálnej sekcie Náhodné videá z aktuálnej sekcie

    V danej kategórii sa nenachádzajú žiadne videá.

Komentáre

Páči sa vám autorov štýl písania, stotožňujete sa s jeho názorom alebo si myslíte, že sa na vec pozerá zo zlého uhla a niečo mu uniká? Zapojte sa do diskusie a vyjadrite svoj názor!

nebude uverejnený
Alebo sa prihláste »
Koľko je 1 plus dva?
Položky označené * sú povinné

Milan Švidroň 08.03.2012 11:42
Milan Švidroň

Bohužiaľ - doba a nedostatok financií nútia Slovákov využívať akcie a výpredaje k nakupovaniu úplne bežných vecí. Kdesi som čítal, že viac, ako polovica tovaru v nákupných košíkoch Slovákov má akciovú cenu.

Prihlásenie
 
 
Reklama