Existuje množstvo literatúry na tému „Ako byť úspešný v biznise“. No nič nás nenaučí viac ako samotná prax. Skúsenosti sú to, čo potrebuje získať každý podnikateľ. Aby ste sa však vyhli základným problémom a napredovali čo najskôr, ponúkame niekoľko overených tipov. Pýtali sme sa muža, ktorého živí nákladná preprava a vlastní zabehnutú spoločnosť. Čo najviac prispelo k jeho úspechu a kde vidí príčiny, ktoré mu spôsobili neúspech? Prečítajte si, čo nám povedal.
1.Používajte reklamné a marketingové stratégie, ktoré naozaj fungujú
Sledovaním svojho marketingového cieľa sa môžete sústrediť na techniky, ktoré pracujú pre Vás a odstrániť tie, ktoré sú kontraproduktívne.
Rozdávajte malé reklamné predmety, perá, poznámkové bloky, čiapky a tričká. Funguje to veľmi dobre. Firemné informačné bulletiny s osobnými a priemyselnými informáciami majú tiež skvelú odozvu. Oplatia sa aj dary a sponzorstvá, no je potrebné si vybrať akcie, ktoré s podnikaním nejako súvisia. Webová reklama rozmiestnená kdekoľvek po nete je sporná, neoslovuje totiž výhradne používateľov nákladnej dopravy, ale všetkých užívateľov internetu. Odborník odporúča nechať si vytlačiť brožúru s troma časťami, v ktorej si ľahko prezrieme listy, faktúry a doklady.
Pre budovanie mena je prospešné aj umiestnenie periodickej tabuľky do odborných spravodajov, výročných správ a katalógov, no taktiež do časopisov, ktoré sú určené práve tomuto odvetviu.
2. Pripravte sa na budúcnosť
Je pochopiteľné, že práve začínate, máte iné prvotné zámery, no už teraz je nutné myslieť na budúcnosť. Vypracovať plán prác, ktorý sa bude v pravidelných intervaloch kontrolovať a upravovať. Taktiež je dôležité myslieť na možný zánik spoločnosti a kroky, ktoré sa následne spravia. Vopred by ste mali vedieť, kto spoločnosť prevezme, kto za ňu ručí, kto sa bude starať o jej majetok a záväzky.
3.Nezačínajte od vynálezu kolesa
Rozhliadnite sa okolo seba a preberte všetky dobré nápady a dobré produkty, ktoré ľudia už používajú. Všetko, čo zistite, čím skôr začleňte do svojej prevádzky. Ak to funguje inde, malo by to fungovať aj u Vás. Ani takú drobnosť ako sú obchodné paletové váhy netreba zanedbať. Všetko, čo robíte, nemusí byť inovatívne a ani pôvodné, odpozorujte nápady z iných kancelárií, od ostatných dopravcov, prepravcov, ba dokonca aj celkom nesúvisiacich podnikov.
Nesnažte sa dať vyrobiť niečo na mieru, tobôž počítačový systém, ktorý sa nebude dať prepojiť z už existujúcimi platformami. Berte to, čo je overené a čo má dobré ohlasy. Vyniknúť môžete aj inak ako supermoderným systémom, ktorý prinesie viac problémov než úžitku. Zabehnuté systémy majú už odstránené chyby, na ktoré sa prišlo ich dlhodobým používaním, čo ušetrí mnoho drahocenného času.
4.Zbavte sa dopravcov, ktorí nerobia, čo majú
Každá prepravná spoločnosť bude mať občas servisné problémy, ale keď sa zlyhanie služby stane chronickým, dopravca to určite zaregistruje na svojom obrate a množstve zákaziek. Svojich zákazníkov si veľmi dlho neudržíte, ak budete mať neustále problémy s dopravcami. Samozrejme, je jasné, že na začiatku pravdepodobne nebudete vedieť odhadnúť, kto bude dobrý a kto zlý dopravca. Jedna vec je však pochopenie a následné poskytnutie druhej šance pre dopravcu, na druhej strane však musíte ustriehnuť, kedy sa už prekračujú hranice a Vy pochopením pre zamestnancov spôsobujete problémy svojmu vlastnému podniku.
5.Udržiavajte zákaznícku základňu rozsiahlu a rozmanitú
Budete potrebovať dostatok zákazníkov, aby strata jedného, či nebodaj viacerých z nich neznamenala kolaps pre firmu. Jednou z najväčších chýb začínajúcej nákladnej prepravnej spoločnosti je prednostné poskytovanie služieb jednému zákazníkovi, ktorý sa tak dostane ku kontrole príliš veľkej časti príjmov spoločnosti. Keď Vás totiž tento zákazník vymení za inú firmu, pravdepodobne sa z toho Vaše podnikanie už nepozbiera a Vy na trhu skončíte nadobro.
6.Buďte v centre pozornosti
Vzhľadom k tomu, že nákladný priemysel je postavený na silných zmluvných vzťahoch a miesto si držia hlavne spoločnosti, ktoré majú vybudované dobré meno, pomôže Vám, ak sa budete v očiach verejnosti prezentovať pozitívnym spôsobom tak často, ako to len bude možné. Priaznivý vplyv na to majú aj rôzne ocenenia a články publikované v odborných publikáciách.
7.Buďte otvorený novým nápadom a smerovaniam
Hoci nákladné sprostredkovanie je lukratívne, je to tiež oblasť, ktorá môže viesť k rozvoju ďalších činností súvisiacich s dopravou, od poradenstva k nákupu nákladných automobilov a poskytovaniu ďalších doplnkových služieb. V prípade, že sa rozhodnete podnikanie rozšíriť, myslite na to, čo budete potrebovať (technické vybavenie, známosti, zamestnanci). V súčasnosti je mimoriadne obľúbený praktický All in One pc Je to v podstate počítač skrytý v monitore. Javí sa ako výborná voľba pre tých, ktorí nemajú priestor na klasický počítať, ale netúžia ani po notebooku. Ide o vyhľadávaný dizajnový produkt. Ak je to čo len trochu možné, ponúkajte širokú škálu logistických služieb.
8.Chráňte si povesť
Zamerajte sa na budovanie najvyššej kvality povesti. Existuje toľko ľudí v tomto odvetví, ktorí potrebujú dobrú, solídnu, poctivú a serióznu firmu na dlhodobú spoluprácu, že sa neoplatí robiť žiadne skratky, len budovať meno starým spôsobom, a to dobre vykonanou prácou. To sa stále cení najviac. V tomto biznise sa naozaj točia veľké peniaze. Nezatvárajte preto dvere žiadnemu zákazníkovi, nikdy neviete, ako sa spolupráca vyvinie, a kto posunie svoje dobré referencie na Vás k naozaj dobrému a veľkému klientovi.
Niekto si zvolí umiestnenie základne do malej dediny, kde každý každého pozná. Je úžasné, ako rýchlo sa šíria reči. Nič Vás neohrozí viac, ako jedna zlá referencia, prípadne transakcia, ktorá sa dostane von.
Občas si budete musieť utiahnuť opasok, to je jasné. Treba sa naučiť znášať aj zlé časy. Ale snažte sa to robiť správne, neužívajte žiadne skratky a fígle, poskytujte vysoko kvalitné služby a udržiavajte si celistvosť. Len tak budete mať vždy zákazníkov ochotných zaplatiť spravodlivú cenu a dobrých dopravcov, ktorí s Vami a pre Vás budú radi pracovať.
Zdroj: entrepreneur.com
Foto: pixabay.com
Zanechať odpoveď